onsdag 25. februar 2009

Besøk, boblebad, ballonger og bursdag!


Vi har hatt besøk! Og duverden for ett besøk det var! Elisabeth og Camilla inntok Skogn fredag kveld, og det var da starten på det som skulle vise seg å bli en finfin helg:)

Solveig og jeg hadde fått låne ett hus, som nå bare blir kalt "slottet", og fikk fraktet besøket dit. Du lurer kanskje på hva de ble fraktet i? Joda, en lånt bil. Merke? Joda, en bmw. Flott? Ja! Er folk i Skogn fantastike? JA!
I slottet ventet det to dager med god mat, masse mat, kake, boblebad, fantastisk lyssystem, tv titting, marsmelows grilling i peisen på kjøkkenet(!), sang og spill, prat, turning og nyting.

Søndag kveld var det da en litt vemodig gjeng som pakket og forlot slottet, og vendte bilen, og eventuelt nesene, mot "slummen". Eller rettere sagt vår leilighet. Stemingen var ikke på topp, og Solveig startet med middagen mens vi andre så ferdig en film. Solveig spør om jeg kan kjøre og levere bilen, jeg sier ja. Setter meg derfor i bilen, kjører opp med den, og blir selvfølgelig bedt inn på fastelavensboller. Nei takk, sier en høffelig Martine, og undrer seg litt over at de absolutt skal ha meg til å være der en stund. Minuttene går, også kjører vi hjem. Låser meg inn, går opp trappen, lukker opp døren, og hva ser jeg?

JO. Masse ballonger, banner med "Gratulerer Martine!", og disco musikk på anlegget. Ut fra kjøkkenet kommer det en bie, tiger og en griseengel(!) dansende. Hva tenker du? Hadde hun bursdag? Neineinei. Men jeg er ett sommerbarn, med altfor få bursdagsfeiringer, så dette var rett og slett en forsinket/for tidlig bursdagsfeiring for meg! Åh, jeg ble så glad! Kostyme fikk jeg også, prinsesse! Nemlig.
Så ble det middag, kake, fastelavensboller og lek. Før det deretter ble photoshoot og musikklaging! En fantastisk kveld! Jeg ble så utrolig glad :)

Tusen takk Elisabeth og Camilla!
Det var utrolig hyggelig at dere ville komme til Skogn, og ikke minst at dere ville feire dagen min med meg :) Dere er veldig velkomne tilbake!

Ps: Musikken vil bli lagt ut på My Spacen vår om kort tid. Du vil ikke tro hvor mange instrumenter vi har klart å få inn.

10 kommentarer:

Anonym sa...

FANTASTISK!!!
Tusen takk for eit supert opphold i Skogn! dåkke e dei perfekte verta, trur aldri eg her ete so møkje go mat, å desserttil alle måltid e de ikkje alla som får nei!;)

Ingenting negativt å sei om skogn etter dette opphalde, både i slotte og slummen! eg likte begge dele!

Eg vil anbefale alle å en kvar å ta turen til vakre Skogn, og dei fantastiske Solveig og Martine!!

Anbefala og den flotte musikken som vart skapt der oppe. Det blir nok snart plate utgiving på oss ja.

Takk for oss!

Anonym sa...

TEAM SKOGN, TEAM SKOGN, ingen team er som dere!!(provde meg paa et rim, men det funkte liksom ikkje med team greiene, ble litt avansert for enkle meg..)MEN....

Fytti saa heldige dere var med besok..Ser ut som dere koste dere maks..Gaatt aa se at dere ikke har forandret dere saa mye, maatte bare smiiile naar eg leste dette..

Men team skogn..Eg vil skype med dere en dag eg:)hehe..Hva heter dere paa skype??hehe

Anonym sa...

Så flott. Det ser ut som at dere har hatt ei kjempe fin helg.Lurer på koss det blir den 6 til 8 mars. skal tru om det blir noen bier og griser da?

Solveig og Martine sa...

Elisabeth: Flott reklame for Skogn dette :) Tuuusen takk for besøk, det var stas!

Grete: Flott rim, og flott kommentar! Vi smiler av deg også, på en absolutt positiv måte :) Vi vil gjerne skype med deg! Tror skype navnet vårt er teamskogn. Har ikke testet det ennå... Men, vi finne en dag det passer? Forslag?
Det hadde vært finfint!

Anonym: (Evt mamma eller pappa Bjørke)Det var en absolutt fin helg. Griser tror jeg det er få av 6-8 mars, men bier derimot, det kan fikses! Gleder meg :)

Anonym sa...

Hmm..Eg vett ikkje om dere er opptatte denne fredagn eg(i maaraa) i 9 om kvelden for dere??Eg er Grete Bollestad:)hehe

Solveig og Martine sa...

Da passer det ikke... Team i Veien er her, og vi skal ha leir hele helgen. Men på tirsdag er vi ledig heeeele dagen ;) Kan du da? Vi skal nok få det til :)

Anonym sa...

team skogn er toppen!
kva skulle vel skogn gjort utan dokke.
kjekt at dokke legg ut nytt stoff ofte, i motsettnad til eit visst team tønsberg...
det er gildt å følge med på bloggen.
ei god leir helg til dokke!

Anonym sa...

Tirsdag!Perfekt?Passer kl. 1800norsk tid for dere..Må advare dere at kanskje internett streike akkuratt da så hvis eg ikkje er inne så har eg ikkje glemt dere, det er bare ecuador!!:)

Anonym sa...

Team Skogn! Det var en ere aa skype med dykk!!Kontakten ble brutt-som dere kanskje skjonte i slutten- og internetten ble vekke en god god stund:)
Take care enn saa lenge mine venner i nord:)

Solveig og Martine sa...

Til Geirmund: Ja, hva skulle de gjort uten oss? Håper Bergen er i farta!

Til Grete: Og vi som trodde du brøt linja fordi vi satte på musikken vår. Ja, så feil kan man ta:) Det var en ære å skype med deg og, utrolig artig at det en gang gikk! Du er den første vi skyper, så det var en spesiell opplevelse! Da ses vi i Skogn Grete:)s