søndag 30. november 2008

Jul!


Julelys: Vi har julelys rundt døren vår.
Julemesse: I helgen har det vært julemesse her!
Juleverksted: Vi arrangerte engleverksted på julemessa. Og i kveld har vi hatt
privat juleverksted hos oss. Resultat: ett flagg og et tovet putetrekk.
Julemusikk: "Snømannen kalle" i techno versjon spilles igjen og igjen og igjen...
Juletre: Rett utenfor døren vår. Fantastiske flotte barnnåler!
Julebord: Den 13. desember skal vi på vårt første julebord. I historien!
Julefrokost: Flotte mennesker vil sørge for at vi får god frokost.
Julemiddager: Og andre flotte mennesker vil sørge for at vi får gode middager!
Julekrans: Henger på vår dør. Solveig er skaperen.
Julekalender: Er kjøpt inn av Skogn musikklag. En luke er åpnet, naturligvis nr.23.
Eier: Solveig.
Juleinspirasjon: Martine har vært i Tromsø. Mye inspirasjon er tatt med hjem!
Juletur: Bergen står for tur. Vi gleder oss!
Julekaker: Mange damer baker, vi smaker :)
Julegaver: Blir laget for fullt.
Juleforelesning: Hvor: Høyskolen i Nord Trøndelag. Hva: Religionsditaktik.
Julehandel: Ull er kjøpt inn.
Julekonsert: Under planlegging. Hvem deltar? Jo, vi!
Julebesøk: Vi får besøk av 8 1-4 klassinger. Det blir stas!
Julesnø: Vi har hatt mye julesnø...
Juleis: Som har gått over til mye juleis.

Som dere sikkert skjønner, her går det mye i jul. Det er gøy!
Ellers: "Jeg kommer fra Irland..." Takk melodi grand prix junior!
Kanskje det er greit at vi snart skal sosialiseres litt igjen?...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var et veldig bra blogginnlegg!! Tror jeg skal lese bloggen deres oftere! Så utrolig morsomme dere er:) Virker som om dere gjør en fantastisk jobb der oppe! Lykke til videre!

Cathrine sa...

Snømannen kalle i tecnoverson? Hvor kan jeg få tak i den?:P

Anonym sa...

so koseli de hørtest ut der oppe, vi skulle teke oss ein tur der fåør jul. så vi fekk me oss julestemninga der oppe. men de rekke vi gjerne ikkje:( ska heimatte neste helg. men dåkke e flinke, å mange koslige folk høyrest de ut for, de er bra!!

Ha ei god adventstid vidare i Skogn!

Anonym sa...

Anonym: Jo takk for det, men det hadde vært fint og visst hvem du er da!

Cathrine: Jeg har den på cd som jeg lånte på biblioteket. Fantasktisk sang!... ;)

Elisabeth: Vi har det koselig ja. Det hadde vært så stas med besøk fra dere! Vi kan fint ordne litt julestemning når dere tar turen engang etter jul, for dere kommer vel da? ;) Ja!!!

Anonym sa...

Jeg kan si en gåte: Høy(på litt av hvert)(neida)?, flaskesamler, speider, har en bjeffende bulldog.
Kan ikke si direkte hvem jeg er pga frykt for at noen skal vite hvem jeg er. Men jeg er en stor beundrer av både dere, og det dere gjør!

Ingrid sa...

Heiii!
Det høyres ut som de har ei fin førjulstid med mykje på programmet! Ha ei velsigna adventstid vidare!:)

mange klemmar frå lengre nord...
<3

kari! sa...

hahaha! Går det AN å ha mer julestemning???

Helt utrolig! Kan bare tenke meg 4. januar, HVOR lei dere er av alt som har med jul å gjøre;)

Men koselig, det hørtes det jammen ut!

Anonym sa...

Ingrid: Vi har det så fint så :) Håper du har det fint i finfine nord! God klem til deg fra meg <3

Kari: Nei, jeg tror faktisk ikke det er mulig å ha mer jul enn det er her nei. Og vi blir nok ALDRI lei! ;)
Men du, ett spm, kommer du til Spydeberg 3.juledag i år også. Du vet, tradisjon. (Som forøvrig ble startet i fjor, men duverden så fin den tradisjonen kan bli!)

Anonym sa...

Åå, så koselig! Jul er faktisk det beste som fins<3
Martine, jeg håper du følger med på blåfjell? Hvis ikke kan du få låne vhs-filmene mine i jula;)
Ha en fortsatt fin tid på Skogn før jul:)