onsdag 3. september 2008

Hei og hopp!
Nå bor jeg og Martine i Skogn. I Trøndelag. Som ikke er i Nord-Norge, men faktisk 6 timer unna midten av Norge. Her har vi bodd i 3 dager, og har rukket å spise borte 6 ganger(i kveld 7). Vi skal drive med barn og ungdom, og ungdom i Skogn er folk fra 4. til 7. klasse. Vi kjenner en 8. klassing. Det er ikke så mange på vår egen alder kan man si, men alle er veldig hyggelige og hjelpsomme. På åpningsmøtet hadde de et lotteri der hvert lodd kostet 100 kr, og de som kjøpte lodd fikk lov til å be oss på middag. Så vi er bedt på 15 middager, en i hver uke fram til jul.

Det er jo ganske mange mennesker å holde styr på her, men vi er godt i gang med navnelæring. Vi har for eksempel vaffelmannen, sykkeldama og imimannen.

Ingen av oss har bodd så sentralt som vi gjør nå. Rett over gata har vi bunnpris og post, solarium, blomstervideokiosk, frisør, velværesenter, servicesenter, tannlege, legesenter, bensinstasjon, ica, coop prix, fokusbygget(der vi jobber), togstasjon og enda mer! Bilene fyker rundt huset vårt så man skulle tro vi bodde i en storby(i alle fall en by). Skogn er ikke avsides.

Leiligheten vår er vi også veldig fornøyd med. Men for å leve ut sympatien for våre stakkars studentvenner bruker vi ikke oppvaskmaskinen og tv`en vår. Av samme grunn har vi levd noen dager uten varmtvann. Ellers har vi tørketrommel, dusj, masse møbler, og spoter i taket (som Martine er veldig glad i). Martine synes taket vårt er veldig fint.

Jeg regner med at kommer noen bilder her etter hvert, vi har kanskje planer om en samefunkleilighetsfilm, så det er bare å følge med. Ellers kan vi jo si at vi etter hvert kommer å legge ut datoer der kjente har mulighet for å besøke oss. Vi regner med stor pågang, så vi går etter føstemann til mølla-prinsippet.

Have fun, go mad fra teamSkogn:)

5 kommentarer:

Grete sa...

Hei TEAM SKOGN- tidenes skogn team!!!

Kjekt aa lese om hvordan dere har det..Tenker paa dere der oppi nord en plass! Veldig bra at dere har tatt steget ut for aa leve et saa sivilisert liv som dere skriver om i bloggen..Gleder meg til aa foelge dere videre!

Staa paa videre jenter..
Dios bendiga!

ingrid sa...

konge :D eg he skikkele trunå på dåkke! e kjempe festligt å lesa om livet i skogn, så hold osse oppdatert :) ingen he bedd meg på middag ennå... men mamma lage middag t meg så eg øveleve(en av fordelane me å bu heima). har dåkk kome i gang me arbeidet, eller he dåkk bare ¨observert¨?

Camilla sa...

Heisann fantastiske TEAMSKOGN!Jeg er glad dere har laget en side her, så jeg kan følge hvert srkitt dere tar på deres spennende vei! Jeg har sånn troen på dere, tenker masse på dere her i Bergen, ikke det at jeg ikke har annet å tenke på liksom :P
Det gleder meg at dere får leve et relativt sivilisert liv der oppe, litt skuff at ikke badstuen kom på plass, men vi skal nok alltid finne oss et varmt sted der vi kan sitte å svette og tørke salt på oss ;)
Tror det er lurt med liste over når dere kan ha besøk, er nok fare for at dørene blir rent ned ja. Jeg skal prøve å få til besøk før jul hvertfall.

Men fy søren så herlige dere er. Stå på, dere er utrustet med så mange gode kvaliteter som dere bare må øse ut med i Skogn!

Gleder meg til å se dere igjen, og høre om alt som skjer.Hold med oppdatert.

Pease out fra team Bergen, take care! ( dere er sikkert vant med å bruke engelsk nå, siden dialekten der oppe ikke er å forstå)

Solveig og Martine sa...

Grete: Vi tenker på deg der nede i sør! Og vi gleder oss til å følge deg på din blogg også :) Du er flink!

Ingrid: Takk takk :) Du er bedt på middag til oss! Kom kom! For tiden observerer vi, så får vi finne ut av litt etterhvert. Håper alt går bra nede hos deg!

Camilla: Takk for det, Camilla! Vi tenker på deg også. Håper det går bra med både arbeid og studier. Du er jammen meg flink!
Badstu skuffelsen gikk fort over når vi fant ut at vi hadde ett boblebad ;)
Liste med når vi er ledig for besøk skal komme på plass fort! Og, utrolig koselig om du vil komme en tur. Du er hjertlig velkommen <3
Gleder oss til å se ditt blide åsyn neste TT. Og du må også holde oss oppdaterte på ditt liv! Vi ses snart snart...

Cathrine sa...

Gleder meg til å følge med på bloggen deres!=)